Stichting Theater Olympus

AEOLUS

In de voorstelling die we gaan maken, volgen we het verhaal van Aeolus, de god van de wind. We creëren een nieuwe omgeving voor ons publiek waarin ze dit verhaal kunnen beleven. Zo maken we een voorstelling met een verhaal en leggen we de relatie met het gebruik van wind in verschillende vormen zodat je het verhaal op verschillende manieren kunt ervaren. Naast verschillende windmachines creëren we een theatrale omgeving met licht, acteurs en geluid en muziek. De theatrale omgeving moet reisbaar zijn en op verschillende plekken makkelijk op te bouwen. De voorstelling wordt gespeeld op een locatie dicht in de buurt van het publiek.

De voorstelling wordt aangeboden aan individuele mensen met een ernstige meervoudige beperking via hun vertegenwoordigers. Net zoals bij publiek zonder handicap moet publiek met een handicap zelf een kaartje kopen. Vanwege de beperkte financiële mogelijkheden en de hogere kosten vanwege het beperkt aantal bezoekers per voorstelling wordt aan fondsen en instellingen een bijdrage gevraagd om de toegangsprijs redelijk te houden. De voorstelling is geen groepsaanbod maar een voorstelling voor maximaal twee man publiek en eventueel – indien nodig - hun begeleiders. Door deze kleine setting is de individuele ervaring het grootst en kan de voorstelling daar ook maximaal op koersen.